Motorbygg Info
EBB TECH kan levere alle former for motorbygg eller delbygg som “longblocks ” , topper , veivpartier osv.
Alt ifra standard til helville prosjekter.
Her er noen tall som har kommet ut av EBB TECH bygde motorer :
Audi RS 4- 2,7 l- v6 turbo = 682 hk og 912 Nm på hjulene
Cosworth 2.1 l turbo = 1049 HK i motorbenk
Nissan Micra 1,3 l- NA motor 103,2 HK på hjul = mer enn 100 % effektøkning UTEN en trimdel innkjøpt ! ( se prosjekt del hvis du vil vite mer )
Audi 2,2 l turbo- 5 syl = 896 HK på hjulene
Ford 2.0 Pinto NA = 204 HK på hjul
Audi 2,6 l turbo -5 syl = 1123 HK i motorbenk
BMW M3 3.2 l- 6 syl turbo = 1094 HK i motorbenk
Chervrolet V8 5,9 l kompressor = 912 hk på hjul
Mercedes 2,5 l- 4 syl turbo = 735 HK i motorbenk v/ 1,5 bar
Toyota Supra 2JZ 6 syl turbo motor = 758 HK på hjul
BMW M3- s14- 1996 ccm3 NA = 269,2 Hk i motor
Mazda 323- 1,5 turbo = 298 HK på hjul
MAzda RX7 Wankel 579 HK på hjul
Cosworth 2.0 l 4 syl turbo 432 HK i motor v/ 1,4 bar , std kammer og stempler.
Volvo 2,3 l 4 syl turbo = 589 HK på hjul
Volvo 2,7 l NA 4 syl = 298 HK på hjul
vw 2,7 l boxer 4 syl 246 HK på hjul ( Dynapack )
Mitsubishi Lancer Evo 2.2 l turbo 4 syl = 673 HK på hjul
Dette er bare noen eksempler på hva entusiaster med bil finner på. Motorbygg er alt mellom himmel og jord og godt er det.
Like spennende å bygge en helt standard a-b motor som en 1200 HK ` rettfrem3gangeriåret` motor.
Godt det er variasjon blandt entusiaster 🙂
Standard overhalinger , gatebiler , racingklasser , dragracing , offroad , turbo , kompressormatede , lystgass , bil , mc , båt , go-kart . ATV , supermotard , 1 syl , 2 syl , 3 syl , 4 syl , 5 syl , 6 syl , 8 syl , 12 syl .
EBB TECH utfører alle arbeider selv :
Boring ( stressboring )
Honing ( stresshoning )
Planing
Sliping
Flow-arbeider m / 3 flowbenker
Cnc maskinering / porting
Ventilarbeider
Styringsbytter
Ventilsetearbeider
Modifisering av stempler , veiver , svinghjul , remhjul , oljesystemer , kjølesystemer etc.
Balansering
Maskinering
Dreiing
Fresing
Tig-sveising av sprekker / skader
Sluttfinish med pulverlakk
Prototype produksjon
Her er noen glimt ifra motorbygg :
Utmåling av veiv og kontroll av stempel diameter før boring :
Boring av sylinder og modifisering av oljesystem / ettermontert underspyling til stempler :
Balansering av veivparti og en modifisering av bunnpanne for mer volum :
Kontroll av endeklaring på veivaksling og tilpassing av nye råder :
Sluttkontroll av rammelagerklaringer og vektjustering på råder.
Montering av høykompstempler og forsterkede ” studs ” i blokk :
Kontroll av stempelfjæråpning og måling av vendehøyde på stempel :
Spesialarbeider underveis : ventiler modifiseres ( Cosworth ) og blokk utborret for mer volum og større sylindre ( Rover )
Klart til montering for blokkdeler og veivparti :
Kontroll av rådelager klaringer på veiv og svinghjul planes :
Ventiler er slipt og ventilseter modifiseres :
Topp planslipt og huller grades av og sveisereparasjoner ferdige :
Litt arbeider med ventilsystemer :
Montering av topp :
Nye komponenter skal gjerne inn :
Litt topp arbeider ferdige :
Blingdetaljer levert av EBB TECH:
Prosjektet ferdig og leveringsklart fra EBB TECH :
Alle EBB TECH motorbygg er kvalitetsbygg med fokus på den enkelte kundes behov og ønsker.
Dette er bare noen eksempler på hva EBB TECH kan bidra med og skulle du lure på noe så ta gjerne kontakt for en prat om ditt prosjekt.
Priser på forespørsel og etter avtale.