Motorbygg Info

EBB TECH kan levere alle former for motorbygg eller delbygg som “longblocks ” , topper , veivpartier osv.

Alt ifra standard til helville prosjekter.

 

Her er noen tall som har kommet ut av EBB TECH bygde motorer :

Audi RS 4- 2,7 l- v6 turbo = 682 hk og 912 Nm på hjulene

Cosworth 2.1 l turbo = 1049 HK i motorbenk

Nissan Micra 1,3 l- NA motor 103,2 HK på hjul = mer enn 100 % effektøkning  UTEN en trimdel innkjøpt ! ( se prosjekt del hvis du vil vite mer )

Audi 2,2 l turbo- 5 syl = 896 HK på hjulene

Ford 2.0 Pinto NA = 204 HK på hjul

Audi 2,6 l turbo -5 syl = 1123 HK i motorbenk

BMW M3 3.2 l- 6 syl turbo  = 1094 HK i motorbenk

Chervrolet V8 5,9 l kompressor = 912 hk på hjul

Mercedes 2,5 l- 4 syl turbo = 735 HK i motorbenk v/ 1,5 bar

Toyota Supra 2JZ 6 syl turbo motor = 758 HK på hjul

BMW M3- s14- 1996 ccm3 NA  = 269,2 Hk i motor

Mazda 323- 1,5 turbo = 298 HK på hjul

MAzda RX7 Wankel 579 HK på hjul

Cosworth 2.0 l 4 syl turbo 432 HK i motor v/ 1,4 bar , std kammer og stempler.

Volvo 2,3 l 4 syl turbo = 589 HK på hjul

Volvo 2,7 l NA 4 syl = 298 HK på hjul

vw 2,7 l boxer 4 syl 246 HK på hjul ( Dynapack )

Mitsubishi Lancer Evo 2.2 l turbo 4 syl = 673 HK på hjul

Dette er bare noen eksempler på hva entusiaster med bil finner på. Motorbygg er alt mellom himmel og jord og godt er det.

Like spennende å bygge en helt standard a-b motor som en 1200 HK ` rettfrem3gangeriåret` motor.

Godt det er variasjon blandt entusiaster 🙂

 

Standard overhalinger ,  gatebiler , racingklasser , dragracing , offroad , turbo , kompressormatede , lystgass , bil , mc , båt , go-kart  . ATV , supermotard  , 1 syl , 2 syl , 3 syl , 4 syl , 5 syl , 6 syl , 8 syl , 12 syl .

EBB TECH utfører alle arbeider selv  :

Boring ( stressboring  )

Honing ( stresshoning )

Planing

Sliping

Flow-arbeider m / 3 flowbenker

Cnc maskinering / porting

Ventilarbeider

Styringsbytter

Ventilsetearbeider

Modifisering av stempler , veiver , svinghjul , remhjul , oljesystemer , kjølesystemer etc.

Balansering

Maskinering

Dreiing

Fresing

Tig-sveising av sprekker / skader

Sluttfinish med pulverlakk

Prototype produksjon

 

Her er noen glimt ifra motorbygg :

Utmåling av  veiv og kontroll av stempel diameter før boring :

 

 

Boring av  sylinder og modifisering av oljesystem / ettermontert underspyling til stempler :

Balansering av veivparti og en modifisering av bunnpanne for mer volum :

Kontroll av endeklaring på veivaksling  og tilpassing av nye råder :

Sluttkontroll av rammelagerklaringer og  vektjustering på råder.

Montering av høykompstempler og forsterkede ” studs ” i blokk :

Kontroll av stempelfjæråpning og måling av vendehøyde på stempel :

 

Spesialarbeider underveis : ventiler modifiseres ( Cosworth ) og blokk utborret for mer volum og større sylindre ( Rover )

Klart til montering for blokkdeler og veivparti :

Kontroll av  rådelager klaringer på veiv og svinghjul planes :

Ventiler er slipt og ventilseter modifiseres :

Topp planslipt og huller grades av og sveisereparasjoner ferdige :

Litt arbeider med ventilsystemer :

Montering av topp :

Nye komponenter skal gjerne inn :

Litt topp arbeider ferdige :

Blingdetaljer levert av EBB TECH:

Prosjektet ferdig og leveringsklart fra EBB TECH :

 

Alle EBB TECH motorbygg er kvalitetsbygg med fokus på den enkelte kundes behov og ønsker.

Dette er bare noen eksempler på hva EBB TECH kan bidra med og skulle du lure på noe så ta gjerne kontakt for en prat om ditt prosjekt.

Priser på forespørsel og etter avtale.